سخنان گهربار الهی قمشه ای

اگر می گویند ذکر کنید ، منظور این نیست که یک تسبیح دستمون بگیریم و بگوییم: یا الله ، یا رحمان ، یا رحیم و ... ،اسم ببریم!  اینها ذکر نیست.

 ذکر اینست که او در کل زندگی ما حضور داشته باشه. 

 اگر یک اسم خدا جمیل است، پس باید در معماریمان باشد، توی رفتارهایمان باشد، تو لباسمون باشد تو ظاهر و باطنمون باید باشد، تو صحبت کردنمون باید باشد.

  کو جمیل!؟ که تو می گویی من ذاکرم!   

هر کس ذاکر نباشد به اسماء الله زندگیش سخت می شود، معیشتش تنگ می شود . . .

انسانها معمولا ما را تشویق می کنند که به بهای از دست دادن کنجکاوی، احتیاط را بر گزینیم و به قیمت از دست دادن ماجراجویی ، به امنیت متوسل شویم، از مجهولات بپرهیزیم و پا به وادی ناشناخته ها نگذاریم.

ولی به این حقیقت توجه کنیم که زندگی که در آن لذت کشف کردن نباشد، حتما طعمی امتحان شده دارد و تکراریست…

بروید و عالم های ناشناخته را در وادی علم، هنر و موسیقی کشف کنید و لذت ببرید .

 

 

 



نظرات شما عزیزان:

شب نما
ساعت9:33---27 خرداد 1393
i like u maryam
پاسخ:ممنونم دوست عزیز.خوش اومدی به وبم.


mace
ساعت0:32---19 خرداد 1393
من هر روز موسيقى گوش ميكنم ،تقريبأ صداى متنه خونست،صداى همايون شجريان روح وبيدار ميكنه.
اگه كسى نميتونه با شنيدن موسيقى خودشو كنترل كنه بايد از شنيدن اون خود دارى كنه،
قبول كنيد كه ظرفيت انسانها باهم فرق ميكند.
پاسخ:منهم موسیقی رو دوست دارم وباهاش آرامش میگیرم...همه نوع موسیقی رو دوست دارم بجز موسیقی رپ که حتی یک ثانیه هم نمی تونم تحملش کنم.


امیرمحمد
ساعت17:46---18 خرداد 1393
کم پیدا
پاسخ:شرمنده امیر جان!الان میام.


sajjad
ساعت8:24---17 خرداد 1393
بله من هم قبول دارم ذکر فقط تسبیح نیست ، اما هرگز نمیتونم موسیقی رو تایید کنم چون امامان ما هم از موسیقی بیزارند و آن را مورد تایید قرار نمی دهند
پاسخ:ممنون از اظهار نظرتون...خیلی تخصصی وارد این بحث نمیشم ولی الهی قمشه ای تمام سخنانش الهام گرفته از آیات قرآنه.قرآن رو تفسیر میکنه.به قول خودش،صدای زیبای آب هم یک نوع موسیقیه که خداوند درون طبیعت قرار داده و انسان از شنیدن این موسیقی بطور طبیعی خوشش میاد....


مجید
ساعت7:01---14 خرداد 1393
نتیجه ـﮯ زندگـﮯ چیز هایـﮯ نیست



که جمع مـﮯکنیم



قلبهایـﮯ است که جذب مـﮯکنیم!
پاسخ:عالی بود....ممنون.


Kh
ساعت23:11---13 خرداد 1393
او امام عاشقی‏های من است / پیشگام عاشقی‏های من است

او زِ هَر بندی رهامان کرد و رفت / با خداوند آشنامان کرد و رفت

رحلت جانسوز امام خمینی(ره) تسلیت باد


پاسخ:ممنونم....همچنین.


Kh
ساعت21:38---12 خرداد 1393
سلام بانوي ارديبهشت!!

عيدتون مبارك

ممنون از پست مفيدتون
پاسخ:سلام.خدیجه خانم!عید شما هم مبارک...


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 11 خرداد 1393برچسب:, | 23:8 | نویسنده : مریم |

.: Weblog Themes By BlackSkin :.